Divadlo

My dva atak

Strindberg kdysi v roce 1889 řekl A. A my jsme se rozhodli, že v roce 2018 řekneme B a C.

Autorská divadelní hra Petry Johansson volně navazuje na Strindbergovu hříčku Ta silnější. Hledáme stopy naznačeného v době naturalismu a vedeme je přes grotesku až k moderní talkshow, kde necháme postavy natvrdo vyjádřit, co se Strindberg možná neodvážil říci.

Spojuje v sobě Činohru a pohybové divadlo, a to v poměru 2:1.

První část, Strindbergova hříčka, se odehrává v kavárně v době secese, navazuje na ni pohybová část, ve které se přesuneme do černobílé grotesky 20. let 20. století. Třetí, tedy poslední část, se odehrává v televizním studiu v současné době.

Ano, součástí divadelní hry je také pořad Na slovíčko s Renatou, který jsme začali natáčet samostatně i s jinými protagonisty, které paní Renata zpovídá. Jednotlivé díly, které slouží i k propagaci divadelní hry najdete na našem YouTube kanálu a na webu.

Autoři: August Strindberg a Petra Johansson

Režie: Petra Johansson

Choreografie: Martin Pacek

Výtvarno: Klára Šklíba Vostárková

Hrají: Petra Johansson, Natálie Topinková, Václav Rašilov

Uvádíme v Divadle Troníček.

Premiéra: 25. ledna 2019

Lístky můžete koupit zde (odkazy):

Divadlo Troníček

TicketArt

GoOut.net

Pohybové divadlo a činohra

Pohybové divadlo, to jsou emoce a příběh vyjádřený v pohybu. Spojení činohry a pohybového divadla je geniální v tom, jak se jednotlivé principy vzájemně doplňují. Je to dvojí pohled. A každý přináší něco jiného. Popisují stejnou věc jinými prostředky. Každý zvlášť je jinak omezený ve způsobu vyprávění svou formou. Spolu skládají komplexnější příběh.

V daných intencích toto spojení zprostředkuje divákům silnější zážitek. A v této podobě se jedná o naši autorskou známku, a to ve způsobu i intenzitě propojení. Slovo, které představuje činohra, je intelektuální záležitost, kdežto pohyb s hudbou, který zastupuje pohybové divadlo, je záležitostí emotivní. Ve výsledku to znamená, že diváci zapojí více způsobů vnímání a více smyslů najednou.

Spojení činohry a pohybového divadle existuje v Česku i ve světě, ale v intencích, v jakých funguje toto spojení v našem divadle, je zcela unikátní. Více činohry, méně pohybového divadla.

Inspirace pro autorskou tvorbu

Autorská tvorba divadla je inspirována českou i severskou kulturou. Za celým projektem stojí Petra Johansson, herečka, režisérka a dramatička, která dlouhá léta působila na prestižních švédských divadelních scénách. Do České republiky se vrátila v roce 2012 a od té doby realizuje své autorské projekty v Praze a v Klatovech, odkud pochází.

I díky jejímu zaměření na ženská témata a gender se v hrách spolku LEK objevují také tyto motivy. Součástí her jsou tak obrazy ze života žen a partnerské vztahy znázorněné díky kombinaci činohry a pohybového divadla hned na několika rovinách, jak intelektuálních, tak i emotivních, na úrovni prožitků.